Παραγωγή ατσαλιού χωρίς εκπομπές CO2

By  |  0 Comments

Νέα μέθοδος της Boston Metal θα επεκταθεί σε βιομηχανική κλίμακα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. +++ Το BMW Group στοχεύει στη συνεχή μείωση των εκπομπών CO2 στο δίκτυο προμηθευτών ατσαλιού. +++ Έμφαση στα δευτερογενή υλικά και την κυκλική οικονομία στα εργοστάσια πρεσών του BMW Group. +++ Wendt: «Περίπου δύο εκατομμύρια τόνοι λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα στο δίκτυο προμηθευτών ατσαλιού μέχρι το 2030».

Το BMW Group υλοποιεί συστηματικά τους στόχους βιωσιμότητας. Όπως ανακοινώθηκε, η εταιρία επενδύει σε μία καινοτόμα μέθοδο για την παραγωγή ατσαλιού χωρίς COτην οποία ανέπτυξε η αμερικανική startup Boston Metal, μέσω του επενδυτικού του βραχίονα, BMW i Ventures. Τα προσεχή χρόνια, η Boston Metal σχεδιάζει να επεκτείνει τη νέα μέθοδο για την παραγωγή ατσαλιού σε βιομηχανική κλίμακα. Η επένδυση αποτελεί τμήμα του σχεδίου δράσης του BMW Group που αποσκοπεί στη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 στο δίκτυο προμηθευτών.

«Αναγνωρίζουμε συστηματικά τις πρώτες ύλες και τα εξαρτήματα στο δίκτυο προμηθευτών μας με τις υψηλότερες εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή τους. Το ατσάλι είναι ένα από αυτά, αλλά είναι απαραίτητο στην παραγωγή αυτοκινήτων. Γι’ αυτό το λόγο, έχουμε θέσει στους εαυτούς μας το στόχο της συνεχούς μείωσης των εκπομπών CO2 στην αλυσίδα προμηθευτών ατσαλιού. Μέχρι το 2030, οι εκπομπές CO2 πρέπει να είναι περίπου δύο εκατομμύρια τόνοι χαμηλότερες από τις τωρινές», δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος Προμηθειών & Δικτύου Προμηθευτών.

Λόγω των ιδιοτήτων του, το ατσάλι είναι ένα από τα σημαντικότερα υλικά στην παραγωγή αυτοκινήτων και θα είναι εξίσου σημαντικό για τις μελλοντικές γενιές οχημάτων. Ακόμα και με τη μελλοντική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, το ατσάλι θα παραμείνει ένα σημαντικό υλικό για την κατασκευή αμαξωμάτων και πολλών εξαρτημάτων. Τα εργοστάσια πρεσών του BMW Group στην Ευρώπη επεξεργάζονται πάνω από μισό εκατομμύριο τόνους ατσαλιού το χρόνο.

Χρήση ηλεκτρονίων αντί άνθρακα για την παραγωγή ατσαλιού.
Οι υψικάμινοι που χρησιμοποιούνται στη συμβατική παραγωγή ατσαλιού παράγουν διοξείδιο του άνθρακα. Η startup Boston Metal χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για τη νέα τεχνολογία της, που μέσω μιας κυψέλης ηλεκτρόλυσης παράγει αργό σίδηρο, που σε επόμενη φάση μεταποιείται σε ατσάλι. Εάν σε αυτή τη διαδικασία χρησιμοποιείται ηλεκτρισμός από ανανεώσιμες ενέργειες, τότε η παραγωγή ατσαλιού είναι απαλλαγμένη από εκπομπές άνθρακα. Η νεοφυής εταιρεία θα κατασκευάσει δοκιμαστικές εγκαταστάσεις γι’ αυτή τη διαδικασία τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να την αναπτύξει περαιτέρω για χρήση σε βιομηχανική κλίμακα.

Το BMW Group ήρθε σε επικοινωνία με την Boston Metal ήδη από πέρσι, στο πλαίσιο των δικών του ερευνητικών δραστηριοτήτων και μέσω της BMW Startup Garage. Η εταιρεία επενδύει τώρα στην startup μέσω της i Ventures. Ο Tadeu Carneiro, Πρόεδρος & CEO της Boston Metal δήλωσε: «Οι επενδυτές μας εκτείνονται σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξιών του ατσαλιού, από τις εταιρίες εξορύξεων και παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος μέχρι τους τελικούς πελάτες, αξιολογώντας έτσι την καινοτόμα διαδικασία της Boston Metal για την παραγωγή υψηλής ποιότητας ατσαλιού, με ανταγωνιστικό κόστος και σε μαζική κλίμακα».

Καινοτόμες τεχνολογίες και χρήση πράσινης ενέργειας στην παραγωγή ατσαλιού.
Η επένδυση σε νέες τεχνολογίες εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο βιωσιμότητας του BMW Group προκειμένου να εκπληρώσει τους φιλόδοξους στόχους στην προμηθευτική αλυσίδα ατσαλιού. Για παράδειγμα, η παραγωγή χαμηλών εκπομπών άνθρακα είναι ένα σημαντικό κριτήριο για τη σύναψη οποιασδήποτε σύμβασης.

«Είναι σημαντικό για εμάς οι εταίροι μας να είναι σταθερά δεσμευμένοι σε βιώσιμες δράσεις και να χρησιμοποιούν τεχνολογίες παραγωγής με χαμηλά επίπεδα εκπομπών άνθρακα», πρόσθεσε ο Wendt. «Η χρήση πράσινης ενέργειας έχει επίσης σημαντική επίδραση. Ήδη συνεργαζόμαστε με προμηθευτές οι οποίοι χρησιμοποιούν μόνο πράσινη ενέργεια στην παραγωγή ατσαλιού που προορίζεται για εμάς».

Κλειστός κύκλος υλικών και αυξημένη χρήση ανακυκλωμένου ατσαλιού .
Για τη διατήρηση των αποθεμάτων των πρώτων υλών, το BMW Group επιδιώκει την περαιτέρω αύξηση του ποσοστού ανακυκλωμένων πρώτων υλών, των λεγόμενων δευτερογενών υλικών μέχρι το 2030 και την πολλαπλή χρήση πρώτων υλών στο πλαίσιο μιας κυκλικής οικονομίας.

Όλα τα απόβλητα ατσαλιού που παράγονται στα εργοστάσια πρεσών – για παράδειγμα όταν αφαιρούνται οι πόρτες από τα καλούπια τους – είτε επαναχρησιμοποιούνται μέσω ενός άμεσου κύκλου υλικών ή επιστρέφονται στον παραγωγό ατσαλιού μέσω σχετικών εμπόρων και μεταποιούνται σε πρώτη ύλη. Η χρήση δευτερογενών υλικών μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 συγκριτικά με τα πρωτογενή υλικά, διατηρεί τους φυσικούς πόρους και μειώνει την ποσότητα ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή.

Δέσμευση σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα στην αξιακή αλυσίδα .
Με την εμπλοκή του στο ResponsibleSteel, το BMW Group συμμετείχε ενεργά στην ανάπτυξη ενός προτύπου βιωσιμότητας που καλύπτει περιβαλλοντικά και κοινωνικά στάνταρντ σε όλη την αξιακή αλυσίδα, ξεκινώντας από το ορυχείο. Το πρότυπο βιωσιμότητας για εγκαταστάσεις παραγωγής στη βιομηχανία ατσαλιού δημοσιεύτηκε το 2019 μέσω μιας διαδικασίας πολλαπλών ενδιαφερόμενων μερών και αποτελεί πλέον τη βάση για πιστοποίηση.

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός ResponsibleSteel αποτελεί τον πρώτο στη βιομηχανία ατσαλιού παγκόσμιο πρότυπο πολλαπλών ενδιαφερόμενων μερών και πρόγραμμα πιστοποίησης.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.