Πρεμιέρα για τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη (video)

By  |  0 Comments

Το πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4, αρχίζει! Το προσεχές Σαββατοκύριακο, 37 μονοθέσια κατασκευασμένα από την Tatuus, με κινητήρα Abarth και ελαστικά Pirelli, θα παραταχθούν στο grid του Circuit Paul Ricard για την πρεμιέρα του 2021!

Ανάμεσά τους και αυτό της CRAM Motorsport με τον 16χρονο Τζώρτζη Μαρκογιάννη πίσω από το τιμόνι, στην πρώτη σεζόν πλήρους εμπλοκής του στο θεσμό όπου γεννιούνται οι θρύλοι! Δεν είναι τυχαίο πως στην Ιταλική Formula 4 διακρίθηκαν ονόματα που σήμερα πρωταγωνιστούν στη Formula 1, όπως οι Lando Norris, Lance Stroll και Mick Schumacher!

Τέλος της αναμονής λοιπόν για τους οδηγούς, τις ομάδες, αλλά και το κοινό που ακολουθεί τον Ιταλικό θεσμό του F4 Championship Powered by Abarth. Οι νεαροί οδηγοί θα αγωνιστούν και πάλι θέλοντας να ξεχωρίσουν σε ένα θεσμό που αποτελεί το πρώτο βήμα της επίπονης πορείας με τελικό στόχο το μαγικό κόσμο της Formula 1. Στη φετινή, 8η σαιζόν του Πρωταθλήματος, στη σειρά εκκίνησης θα βρεθούν 37 μονοθέσια. Για ακόμα μια φορά κίνηση θα δίνει το δυναμικός Turbo βενζινοκινητήρας της Abarth 414TF, περισσότερο γνωστός ως T-Jet. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο εφοδιάζει και τα μοντέλα παραγωγής 595 και 695 της Abarth με απόδοση από 145 έως και 180 ίππους, ενώ στην περίπτωση των μονοθεσίων της F4 η ισχύς ανέρχεται στους 160 ίππους. Σε συνδυασμό με το πλαίσιο της Tatuus και τα ελαστικά της Pirelli, τα μονοθέσια της F4 με τον Ιταλικό κινητήρα θεωρούνται ένας από τους πιο πετυχημένους και αξιόπιστους συνδυασμούς στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και ένα εξαιρετικό «εργαλείο» εκμάθησης για τους νέους οδηγούς.

Η φετινή χρονιά δεν χαρακτηρίζεται μόνο από το μεγάλο αριθμό συμμετοχών (37), αλλά και το γεγονός ότι οδηγοί από 18 διαφορετικές χώρες και 4 ηπείρους θα βρεθούν στη σειρά εκκίνησης. Μεταξύ τους και ο ταλαντούχος νεαρός Τζώρτζης Μαρκογιάννης, που με το μονοθέσιο της ομάδας CRAM Motorsport θα εκπροσωπήσει τα Ελληνικά χρώματα, σε αυτό τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό θεσμό.



Την περασμένη εβδομάδα, ο Τζώρτζης πραγματοποίησε δύο ημέρες δοκιμών στο Paul Ricard, όπου κάλυψε συνολικά 139 γύρους, δουλεύοντας στο set-up του μονοθεσίου, τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, κάνοντας προσομοιώσεις αγώνα αλλά και κατατακτήριων. Παράλληλα, δούλεψε εντατικά στον προσομοιωτή. Μάλιστα, μπορείτε να δείτε ένα γύρο του Έλληνα οδηγού στο απαιτητικό γαλλικό σιρκουί, πατώντας εδώ.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Υπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, με θέμα την εκπροσώπηση της χώρας μας στις πίστες του εξωτερικού.

O ταλαντούχος οδηγός μοιράστηκε εμπειρίες και εντυπώσεις από το τεστ στο Le Castellet, καθώς και τις προσδοκίες του για την πρεμιέρα:

Πως πήγε το διήμερο δοκιμών;
Ήταν ένα πάρα πολύ εποικοδομητικό διήμερο, μάθαμε πολλά και σαν ομάδα και εγώ σαν οδηγός. Πήγαμε καλά και στην προσομοίωση αγώνα και στην προσομοίωση απόλυτου χρόνου με φρέσκα ελαστικά. Θέσαμε μια καλή βάση για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Έχουμε συλλέξει πολύτιμα δεδομένα για τον αγώνα.

Τι σε δυσκολεύει περισσότερο στο Paul Ricard;
Είναι αρκετά δύσκολο το τελευταίο κομμάτι της πίστας, έχει πολλές παρατεταμένες στροφές και χωρίς σημαντική αεροδυναμική απόδοση δεν είναι εύκολο να βρεις μια σωστή γραμμή χωρίς να χάσεις πολύ ταχύτητα. Πέρα τούτου, είναι πολύ δύσκολο να βρεις σημεία αναφοράς σ’ αυτή την πίστα. Είναι ομοιόμορφη πίστα, σε αρκετές στροφές δεν βλέπεις την έξοδο ακόμη κι αν βρίσκεσαι στο μέσο της στροφής, οπότε είναι δύσκολο να βρεις τα ακριβή σημεία αναφοράς.

Μετά το τεστ επέστρεψες στην Ελλάδα γιατί άνοιξαν τα σχολεία και ταξίδεψες εκ νέου για τη Γαλλία. Είναι εύκολο να τα συνδυάσεις αυτά;
Η πλειονότητα των οδηγών δεν πηγαίνει καθόλου σχολείο, ή πηγαίνει ελάχιστες ημέρες ώστε να υπάρχει ένα μίνιμουμ παρουσιών. Είναι δύσκολο, αλλά με αρκετή οργάνωση γίνεται. Όσο βρίσκομαι στο εξωτερικό και τρέχω είμαι πλήρως συγκεντρωμένος σ’ αυτό, όταν είμαι στην Αθήνα έχω δυο δουλειές και με τα μαθήματα και με τον προσομοιωτή και να γυμνάζομαι. Θεωρώ πως με μια καλή οργάνωση του ωραρίου είναι εφικτό.

Είσαι έτοιμος για την πρεμιέρα, έχεις άγχος;
Το άγχος αυξήθηκε με την πρόβλεψη του καιρού ότι θα βρέχει καταρρακτωδώς και τις τέσσερις μέρες του αγώνα. Μένει να δούμε αν αυτή θα επαληθευτεί. Είναι μια αρκετά επικίνδυνη πίστα με βρεγμένο οδόστρωμα. Το μονοθέσιο δεν έχει κράτημα για να μας βοηθήσει σε τέτοιες συνθήκες βροχής. Όμως σε σχέση με τους άλλους οδηγούς έχω πλεονέκτημα στη βροχή, ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν.

Νιώθεις άνετα μέσα στο μονοθέσιο; Έχεις βρει το σετάρισμα που σε ικανοποιεί;
Δουλέψαμε πάρα πολύ με την ομάδα αυτές τις δυο μέρες για να βρούμε ένα σωστό σετάρισμα. Μας βοήθησε πάρα πολύ ότι σήμερα ήταν βρεγμένο το οδόστρωμα οπότε κάναμε δοκιμές στη βροχή. Κατάφερα να κάνω δεύτερο χρόνο, ήταν μια πολύ ικανοποιητική επίδοση, αλλά και στο στεγνό έχουμε καταφέρει να βρούμε μια καλή ισορροπία στο μονοθέσιο και στο φρενάρισμα.

Μίλησέ μας λίγο για τις απαιτήσεις σε φυσική κατάσταση ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος την Κυριακή στο Paul Ricard…
Το Paul Ricard είναι πολύ πιο απαιτητική πίστα από το Red Bull Ring για παράδειγμα που είναι πιο μικρό σε μήκος και πιο απλό. Οι παρατεταμένες καμπές επιβαρύνουν πιο πολύ τον αυχένα με το κράνος αλλά και το υπόλοιπο σώμα με τις πλευρικές δυνάμεις που δέχεται. Θεωρώ ότι παίζει μεγάλο ρόλο στον αγώνα να μη σπαταλά ενέργεια ο οδηγός, ώστε να έχει μια σταθερή επίδοση από τον πρώτο ως τον τελευταίο γύρο.

Το πρόγραμμα του Paul Ricard έχει ως εξής:

Παρασκευή 14/5, 10.57 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 1
Παρασκευή 14/5, 15.08 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 2
Σάββατο 15/5, 10.00 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες δοκιμές
Σάββατο 15/5, 15.00 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 1
Κυριακή 16/5, 11.50 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 2
Κυριακή 16/5, 17.10 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 3

Οι αγώνες θα μεταδοθούν LIVE από τις επίσημες σελίδες της Ιταλικής Formula 4 σε YouTube και Facebook.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.