Πανέτοιμη η Audi για το Ράλλυ Ντακάρ

By  |  0 Comments

• Η Audi Sport ανεβάζει ρυθμούς στην προετοιμασία της για το Ράλλυ Ντακάρ, ακριβώς πενήντα ημέρες πριν την έναρξή του


• Τα πρώτα Audi RS Q e-tron έχουν ήδη ολοκληρώσει μεγάλο κύκλο δοκιμών, σε κλιματολογικές συνθήκες παρόμοιες με αυτές της Σαουδικής Αραβίας, όπου θα διεξαχθεί ο αγώνας


• Αγωνιστικά αυτοκίνητα με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα βενζινοκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας, τέσσερα χιλιόμετρα καλωδίωσης, δύο κεντρικές μονάδες ελέγχου και έξι συστήματα ψύξης


• Η ασφάλεια των πληρωμάτων είναι απόλυτη προτεραιότητα της ομάδας, με όλη τη γνώση και την εμπειρία της τελευταίας εικοσαετίας από το DTM, το Rallycross, το LMP και τη Formula E να βρίσκουν εφαρμογή στα RS Q e-tron


Η Audi Sport βρίσκεται πενήντα μέρες πριν τη μεγάλη πρόκληση, μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της: το Ράλλυ Ντακάρ 2022! Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει, με τα αγωνιστικά Audi RS Q e-tron να έχουν ολοκληρώσει μεγάλο μέρος των δοκιμών, σε συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που θα συναντήσουν στη Σαουδική Αραβία, που θα διεξαχθεί ο αγώνας, 2-14 Ιανουαρίου 2022.


Ένα συμβατικά κινούμενο όχημα στο Ράλλυ Ντακάρ διαθέτει δύο κύρια στοιχεία: τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ, το concept είναι καινοτόμο. Το Audi RS Q e-tron διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα, έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω, την μπαταρία υψηλής τάσης με τον μετατροπέα ενέργειας, που διαθέτει μία άλλη μονάδα ελέγχου (MGU) με τεχνολογία από την Formula Ε και τον βενζινοκινητήρα TFSI, σε ρόλο γεννήτριας, με τεχνολογία από το DTM. Καθένα από αυτά τα εξαρτήματα απαιτεί ένα ειδικό σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους σε έξι, αν συνυπολογιστεί το σύστημα ψύξης και κλιματισμού για τον οδηγό και τον συνοδηγό.
Στο Ράλλυ Ντακάρ οι συνθήκες είναι αμείλικτες: άμμος, πέτρες, νερό, υπερβολική ζέστη και κρύο και μεγάλες υψομετρικές διαφορές. Καταπονούνται στο όριο οι κεντρικές μονάδες ελέγχου, η μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων καλωδίωση, τα καλώδια υψηλής τάσης μαζί με τη μπαταρία, όλα τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο. Για την αποτελεσματική προστασία τους, οι μηχανικοί έχουν χρησιμοποιήσει όλη την εφευρετικότητά τους.
Εκτός των ηλεκτρονικών, αντίστοιχη ήταν εξ αρχής η μέριμνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων. Για το σωληνωτό πλαίσιο του Audi RS Q e-tron οι μηχανικοί επέλεξαν ένα ανθεκτικό στη θερμότητα κράμα χάλυβα από την αεροδιαστημική βιομηχανία, που περιέχει χρώμιο, μολυβδαίνιο και βανάδιο. Έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα υλικά όπως ανθρακονήματα, Kevlar, το ανθεκτικό στη διάτρηση Zylon και πολλά άλλα.


Όλη η γνώση και εμπειρία της Audi Sport από τη μακρόχρονη εμπλοκή της σε αγώνες, βρήκε εφαρμογή στο RS Q e-tron. Συγκεκριμένα, υιοθετήθηκαν τα σχέδια σωληνωτού πλαισίου από το DTM (2004 έως 2011) καθώς και το πλαίσιο από φύλλα χάλυβα στο rallycross (2017 έως 2018), τα μονοκόκ από ανθρακονήματα στα σπορ αυτοκίνητα του LMP (1999 έως το 2016), στα αυτοκίνητα τουρισμού DTM (2012 έως το 2020) και στα μονοθέσια στη Formula E (2017 έως 2021).
Για το ιδιαίτερα ανθεκτικό στις καταπονήσεις δάπεδο του RS Q e-tron, έχει υιοθετηθεί δομή σάντουιτς με χρήση χάλυβα, αλουμινίου και ειδικού αφρού, για την προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και της δεξαμενής βενζίνης του μετατροπέα ενέργειας. Εκεί, στο επιφανειακό φορτίο πέρα από το όριο, η διασπορά της ενέργειας γίνεται με σύνθλιψη. Η ελεγχόμενη κατάρρευση που προκύπτει προστατεύει την μπαταρία. Σε περίπτωση υπερβολικής ζημιάς, το συγκρότημα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια του σέρβις στη βραδινή ανασυγκρότηση. Συνολικά, αυτό το επιπλέον δάπεδο με την τριπλή προστασία από κρούσεις και διάτρηση, έχει πάχος 54 χιλιοστά. Οι δυνάμεις “g” που αναπτύσσονται είναι παρόμοιες με εκείνες των πρωτότυπων του Le Mans.


Στο εσωτερικό, η Formula E έχει δώσει την τεχνογνωσία για ανεπιθύμητα ηλεκτρικά ρεύματα και υπερτάσεις. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα συστήματα απενεργοποιούνται αυτόματα πάνω από μια τιμή κατωφλίου. Ειδικά φώτα και ακουστικά σήματα χρησιμεύουν ως προειδοποιήσεις κινδύνου προς τον έξω κόσμο, μετά από ένα ατύχημα. Η βέλτιστη μόνωση του συστήματος από το νερό κατά τη διέλευση ποταμών και ένα εξελιγμένο σύστημα πυρόσβεσης ειδικά για ηλεκτρικά αγωνιστικά οχήματα, προστατεύουν τους επιβάτες σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις.


Ολόκληρη η ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμάτων, έχει υποβληθεί σε ειδική εκπαίδευση για αναπάντεχα σε περιβάλλον υψηλής τάσης, όπως και οι ομάδες διάσωσης από τους διοργανωτές. Εκτός άλλων, το πλήρωμα μπορεί να ενεργοποιήσει ειδικούς διακόπτες SOS, ένας καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος συλλέγει συνεχώς data, ενώ μια ενσωματωμένη κάμερα παρακολούθησης δείχνει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο πιλοτήριο.
Απομένουν πενήντα ημέρες για να ξεκινήσει το Ράλλυ Ντακάρ και οι ρυθμοί στην Audi Sport έχουν φτάσει στο κόκκινο. Στόχος, τρία εξαιρετικά προετοιμασμένα και ασφαλή αυτοκίνητα να βρεθούν σε 50 μέρες από σήμερα, στη ράμπα εκκίνησης στο Ha’il για τους Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström καθώς και τους συνοδηγούς τους, Edouard Boulanger, Lucas Cruz και Emil Bergqvist.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.