Υπάρχουν αυτοκίνητα που μπορούν να βλέπουν πέρα από τις στροφές;

By  |  0 Comments

Πολλές φορές οι τυφλές διασταυρώσεις αγχώνουν τους οδηγούς οι οποίοι κόβουν ταχύτητα πασχίζοντας να δουν και να ακούσουν διερχόμενα οχήματα.

Τώρα, η Ford Motor Company λανσάρει μία νέα τεχνολογία κάμερας που μπορεί να βλέπει πέρα  από τις στροφές ακόμα και όταν οι οδηγοί αδυνατούν – μειώνοντας το στρες και συμβάλλοντας στην αποφυγή μιας πιθανής σύγκρουσης.

Το πρωτοποριακό σύστημα Front Split View Camera – προαιρετικό με τα νέα Ford S-MAX και Galaxy – προβάλει εικόνα εύρους 180-μοιρών από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας μία βιντεοκάμερα στη μάσκα. Σε μία τυφλή διασταύρωση ή κατά την έξοδο από έναν ιδιωτικό δρόμο, η κάμερα επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν εύκολα οχήματα, πεζούς ή ποδηλάτες.

«Όλοι έχουμε βρεθεί σε παρόμοιες καταστάσεις και δεν είναι μόνον οι τυφλές διασταυρώσεις που μας αγχώνουν, πολλές φορές τα κλαδιά ενός δέντρου ή ακόμα και οι θάμνοι δημιουργούν το πρόβλημα» δήλωσε ο Ronny Hause, μηχανικός, Driver Assistance Electronic Systems, Ford Ευρώπης, του οποίου η ομάδα συνεργάστηκε με τους Αμερικανούς συναδέρφους πάνω στο project. «Για ορισμένους, και μόνον η έξοδος από το χώρο στάθμευσης του σπιτιού τους αποτελεί πρόκληση. Όπως οι κάμερες οπισθοπορείας έτσι και η Front Split View Camera είναι από τις τεχνολογίες για τις οποίες οι οδηγοί σύντομα θα αναρωτιούνται πώς τα κατάφερναν χωρίς αυτές.»

Η τεχνολογία αυτή – πρωτιά στην κατηγορία – ενεργοποιείται μέσω ενός μπουτόν. Μία κάμερα 1megapixel στη γρίλια της μάσκας προβάλλει σε πραγματικό χρόνο μία εικόνα εύρους 180 μοιρών – αριστερά και δεξιά – στην έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του οχήματος. Οι οδηγοί μπορούν να παρακολουθούν όσους πλησιάζουν εκατέρωθεν για να περάσουν μπροστά από το όχημα. Η κάμερα, πλάτους μόλις 33 mm, διατηρείται καθαρή χάρη σε ένα ειδικά σχεδιασμένο μπεκ που λειτουργεί αυτόματα όταν ενεργοποιούνται οι υαλοκαθαριστήρες.

Δεδομένα που καταγράφηκαν από το SafetyNet project Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας έδειξαν ότι περίπου το 19% των οδηγών που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα σε διασταυρώσεις είχε ελλιπή ορατότητα.* Το Βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι το 2013, η ορατότητα που επηρεάζεται από εξωτερικούς παράγοντες συνέβαλε στο 11% όλων των τροχαίων ατυχημάτων.**

«Από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου δοκιμάσαμε το σύστημα Front Split View Camera σε όλα τα είδη δρόμων, σε συνωστισμένους δρόμους πόλεων και περιοχές με πολλούς ποδηλάτες και πεζούς,» δήλωσε η Hause. «Η οδήγηση σε τούνελ, στενά δρομάκια και γκαράζ σε όλες τις συνθήκες φωτισμού απαιτούσε διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της τεχνολογίας ακόμα και όταν το φως του ήλιου χτυπά κατευθείαν στην κάμερα.»

Μοντέλα της Ford όπως τα νέα S-MAX και Galaxy ήδη προσφέρουν την τεχνολογία Rear View Camera που βοηθά τους οδηγούς να ελίσσονται με όπισθεν και το σύστημα Cross Traffic Alert, που χρησιμοποιεί πίσω αισθητήρες για να προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για διερχόμενα αυτοκίνητα. Άλλες νέες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού που προσφέρονται για τα νέα S-MAX και Galaxy περιλαμβάνουν:

  • Intelligent Speed Limiter, όταν ενεργοποιείται, σαρώνει σήματα οδικής κυκλοφορίας και ρυθμίζει το γκάζι για να βοηθήσει τους οδηγούς να παραμείνουν εντός νόμιμων ορίων ταχύτητας ώστε να αποφεύγουν τα πρόστιμα
  • Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection, μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων στις οποίες εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν εντελώς κάποιες συγκρούσεις
  • Τεχνολογία Glare-Free Highbeam για τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED, που ανιχνεύει προπορευόμενα οχήματα και μειώνει την ένταση του φωτός για να μην ‘τυφλώνει’ τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς, διατηρώντας τη μέγιστη φωτεινότητα για άλλες περιοχές

«Η έξοδος σε μία τυφλή διασταύρωση μπορεί να κρύβει παγίδες για νέους αλλά και έμπειρους οδηγούς. Και αυτό που συνήθως κάνουν οι οδηγοί είναι απλά να σκύβουν μπροστά για να έχουν καλύτερη εικόνα και παράλληλα να αφουγκράζονται ήχους από διερχόμενα αυτοκίνητα, αλλά οι ποδηλάτες αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο αφού δεν ακούγονται» δήλωσε ο Keith Freeman, AA Quality Training Manager στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος παράλληλα εκπαιδεύει νεαρούς οδηγούς στο πλαίσιο του Ford Driving Skills For Life programme. «Αυτή η τεχνολογία σίγουρα θα κάνει πολύ ασφαλέστερη την έξοδο από οποιονδήποτε χώρο με περιορισμένη ορατότητα και την εμπειρία του οδηγού λιγότερο αγχωτική.»

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.