Ανανέωση για το θρυλικό Monkey

By  |  0 Comments

Μετά την επιτυχημένη επιστροφή του το 2018, το θρυλικό Monkey της Honda ανανεώνεται για το 2022, με ένα νέο, αερόψυκτο κινητήρα, κιβώτιο 5 σχέσεων και συμβατότητα με τα πρότυπα EURO5. Ελατήρια δύο σταδίων για τα διπλά πίσω αμορτισέρ αυξάνουν το επίπεδο άνεσης, ενώ μια σωληνωτή ατσάλινη σχάρα εντάσσεται στον στάνταρ εξοπλισμό.

1η άφιξη στην Ελλάδα τον Αύγουστο 2021.

Εισαγωγή

Το Honda Monkey – ο θρυλικός ‘μπόμπος’ που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

Η αξιαγάπητη σχεδίαση, οι λιλιπούτειες διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και ο απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας του εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του στα ύψη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey – είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό σε κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

Απολαυστικό και εύκολο στο χειρισμό, κατόρθωσε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ‘chopper’, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όπως και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.

Συνοπτική παρουσίαση μοντέλου

Το 2018, ήταν και πάλι η εποχή του Monkey. Εμπνευσμένο από το ρετρό στυλ του αρχικού μοντέλου (αλλά και με την πρακτικότητα και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας 125cc του 21ου αιώνα) το ολοκαίνουργιο Monkey έφερε το χαμόγελο στα πρόσωπα των Ευρωπαίων αναβατών. Τώρα, για το 2022, το Monkey αποκτά έναν αναβαθμισμένο κινητήρα, μεγαλύτερο κιβώτιο, βελτίωση στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, νέο χρώμα και βελτιώσεις στα σημεία, κάνοντας πιο απολαυστική την εμπειρία για τον αναβάτη και ανεβάζοντας τον πήχη στην καθημερινή χρηστικότητα.

Κύρια χαρακτηριστικά

Κινητήρας

  • Νέος, αερόψυκτος κινητήρας 124cc αποδίδει ισχύ 6.9kW (9,4 Ps) και ροπή 11Nm
  • Προσθήκη κιβωτίου 5-σχέσεων βελτιώνει την ταχύτητα του ταξιδιού
  • Συμμόρφωση με τις προδιαγραφές EURO5

Το Monkey έχει ένα νέο, διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα 124cc SOHC (προερχόμενο από το MSX Grom) με διάμετρο 50mm, διαδρομή 63,1mm και λόγο συμπίεσης 10:0:1 Η μέγιστη ισχύς 6,9kW (9,4 Ps) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm.

Και η οδήγηση ενός Monkey γίνεται ακόμα πιο απολαυστική. Ένα νέο στόμιο εισαγωγής διαχειρίζεται τη ροή του φρέσκου αέρα, σε συνδυασμό με σωλήνα εισαγωγής και σύνδεσμο που ανασχεδιάστηκαν για πιο ομαλή ροή αέρα. Το σχήμα του φιλτροκουτιού έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη υποστήριξη της ομαλής ροής αέρα, αυξημένη ροπή και βελτιωμένη οδηγησιμότητα. Για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO5, ο ανανεωμένος καταλύτης, αν και μικρότερος διαχειρίζεται αποδοτικά τα καυσαέρια. Το μήκος του σωλήνα της εξάτμισης έχει αλλάξει σε συμφωνία με τις αλλαγές στην εισαγωγή, ενώ το σιλανσιέ έχει τώρα έναν θάλαμο αντί τρεις προς όφελος των επιδόσεων και της χροιάς του ήχου.

Το νέο κιβώτιο 5-σχέσεων, που αντικαθιστά το παλιότερο 4-σχέσεων, διευρύνει την κλιμάκωση με στόχο τις επιδόσεις και την άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσικλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.

Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 L/100km (WMTC mode) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες χαμηλών τριβών, όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος και κοκκοράκι με ρουλεμάν για την κίνηση των βαλβίδων. Το προηγμένο σύστημα ψεκασμού PGM-FI εγγυάται την αποδοτική διαχείριση του καύσιμου μίγματος.

Πλαίσιο & στυλ

  • Ατσάλινο πλαίσιο, ανεστραμμένο (USD) πιρούνι και ελαστικά διαμέτρου 12”
  • Δύο πίσω αμορτισέρ με ελατήρια δύο σταδίων διαχειρίζονται κακοτράχαλους δρόμους
  • Πίσω σχάρα, τώρα στάνταρ εξοπλισμός
  • Βάρος πλήρες υγρών (wet weight) 104kg, μεταξόνιο 1.145mm και ύψος σέλας 775mm
  • Το κλασικό στυλ Monkey συνεχίζεται, ως μία διαχρονική έκφραση εξατομίκευσης

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει εξελιχθεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τις ποικίλες συνθήκες που συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο σχεδιαστικό θέμα, χωρίς έντονες ακμές, που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσικλέτα.

Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι έχει διαδρομή 100mm και φέρει προηγμένο φινίρισμα Alumite. Τα δύο αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού. Έχουν διαδρομή 102mm, ενώ η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 175mm.

Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS ελεγχόμενο μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU). Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

Το μεταξόνιο είναι 1,145mm με κάστερ και ίχνος στις 25° και 82mm αντίστοιχα, και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος πλήρες υγρών (Wet weight) είναι 104kg, και το ύψος σέλας 775mm. Η σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.

Το κλασικό στυλ Monkey (ψηλά τοποθετημένο τιμόνι, χρωμιωμένα φτερά, ψηλά τοποθετημένο σιλανσιέ με χρωμιωμένο προστατευτικό κάλυμμα, φαρδιά ελαστικά, μαλακή σέλα και ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας) αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο και προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που θα γοητεύσουν εκείνους που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα που αναπολεί το παρελθόν, αλλά και τη νέα γενιά.

Οι πιο μεγάλοι αναβάτες ταξιδεύουν στο χρόνο και τη δεκαετία του 1970, αναπολώντας την πρώτη αίσθηση ελευθερίας που βίωσαν από μία μοτοσικλέτα, ενώ οι νέοι αναβάτες, εκτιμώντας ήδη οτιδήποτε ρετρό, αποκτούν κάτι που ξεφεύγει από το συμβατικό και τους κάνει να ξεχωρίζουν στα μάτια των φίλων τους. Αυτό πάντως που ενώνει τους πάντες, είτε οδηγούν ένα Monkey ή απλώς περνούν δίπλα του, είναι ο παράγοντας ‘χαμόγελο’. Είναι το είδος μοτοσυκλέτας που σε κάνει να χαμογελάς.

Για το 2022, μια κομψή ατσάλινη σωληνωτή σχάρα – κατάλληλη για βαρύτερα φορτία έως 3.0kg – είναι στάνταρ εξοπλισμός. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ 5,6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D Classic Wing λογότυπο της Honda.

Το 2022 Monkey 125 θα διατίθεται σε τρία χρώματα:

Pearl Glittering Blue **ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΟ 2022**

Banana Yellow

Pearl Nebula Red

Ηλεκτρονικά συστήματα

  • Ψηφιακό στρογγυλό όργανο LCD
  • Full premium LED φωτισμός
  • Έλεγχος IMU μειώνει την ανύψωση του πίσω τμήματος κατά το φρενάρισμα
  • ΣύστημαΑπάντησηςγια εύκολη αναγνώριση

Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στην κλασική εμφάνιση: ένα ψηφιακό full-LCD στρογγυλό όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που ‘γνέφει’ με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη), χιλιομετρητές (ολικός και δύο μερικοί) και δείκτη στάθμης καυσίμου έξι σταδίων. Όλα τα φώτα είναι LED, το κλειδί κυματοειδούς σχήματος (που επίσης φέρει το έμβλημα Classic Wing περιλαμβάνει σύστημα ‘απάντησης’ με τα φώτα να αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο  ABS λειτουργεί με μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) για να περιορίζει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα.

Τεχνικές Προδιαγραφές 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
ΤύποςΑερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος
Κυβισμός124cc
Διάμετρος x Διαδρομή50 x 63.1mm
Λόγος Συμπίεσης10.0:1
Μέγιστη Ισχύς6.9Kw (9,4 Ps) / 6.750rpm
Μέγιστη Ροπή11Nm/5.500rpm
Χωρητικότητα Λαδιού1,1 λίτρα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ 
ΨεκασμόςPGM-FI ηλεκτρονικός
Χωρητικότητα ντεπόζιτου5,6 L
Κατανάλωση καυσίμου1.5 L/100km
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 
ΜίζαΗλεκτρική
Μπαταρία12V 3.5Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ 
Τύπος συμπλέκτηΥγρός πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου5 σχέσεων
ΠΛΑΙΣΙΟ 
ΤύποςΑτσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς
ΠΛΑΙΣΙΟ 
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)1.710 x 755 x 1.030mm
Μεταξόνιο1.145mm
Γωνία Κάστερ25°
Ίχνος82mm
Ύψος Σέλας775mm
Απόσταση από το Έδαφος175mm
Ακτίνα Στροφής1.9m
Βάρος104kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
Τύπος ΕμπρόςΑνεστραμμένο (USD) πιρούνι, διαδρομή 100mm
Τύπος ΠίσωΔύο αμορτισέρ, διαδρομή 102mm
ΤΡΟΧΟΙ 
Ζάντα ΕμπρόςΧυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα
Ζάντα ΠίσωΧυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα
Ελαστικό Εμπρός120/80-12M/C 65J
Ελαστικό Πίσω130/80-12M/C 69J
ΦΡΕΝΑ 
ΕμπρόςΜονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS που λειτουργεί μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU)
ΠίσωΜονός υδραυλικός δίσκος 190mm
ΦΩΤΑ 
ΠροβολέαςLED
Πίσω ΦωςLED

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.